Hukum Makan masakan orang yang tidak mengikut suruhan allah | anis zainudin♥
Home Tutorial tips ex banner

08 July 2014

Hukum Makan masakan orang yang tidak mengikut suruhan allah





hai ! assalamualaikum :)

hari tu anis ada dengar ceramah ustaz kazim elias "Kalau dah jodoh" dekat astro oasis..dalam rancangan tu ada orang tanya soalan "apakah hukum kalau kita makan masakan orang yang tak ikut suruhan Allah?" dalam erti kata lain contohnya tak solat, tak tutup aurat dan lain-lain perbuatan yang tidak mengikut suruhan Allah.

jawapan ustaz kazim :

secara fekahnya, hukum nya harus selagi makanan tersebut halal tapi secara tasawuf nya..macam kesan kat diri kita lah..tak diberkati dan tak diredhai Allah sebab orang yang masak masakan tersebut tak ikut suruhan Allah.

tu jawapan ustaz kazim yang anis ingat..alhamdulillah terjawab jugak persoalan selama ni..anis pun tertanya2 jugak hukum nya..

Till then,
kbye :)



Terima kasih sebab sudi baca entri Anis..komen kalau sudi :)

1 comment:

hai :) thanks sebab sudi komen :)

 
Thanks For Coming.All Right Reserved By Anis Zainudin.Basecode By Adam Faiz.Best view in Google Chrome