Tips Lupekan Kenangan Lama atau Lupekan Seseorang | anis zainudin♥
Home Tutorial tips ex banner
Lazada Indonesia

26 May 2013

Tips Lupekan Kenangan Lama atau Lupekan Seseorang


hai korang :D dah brape hari anis tak update blog kan?..anis bz skit la..haha..poyo je..takde la..tak bz pun..duk tweet je kje tiap hari..haha..tapi takde idea nak update..serius blurr nak update ape..hehe..perasan tak anis dah tukar cursor baru ni..omeyy tak?..omeyy kan kalah kak ton..haha..cursor ni adik bambil a.k.a jutawan nuffnang bagi..hahaha..thanks dik :D okay back to topic..hari tu ade terbace tips ni kat fb..tips ni untuk lupekan kenangan lama atau nak lupakan seseorang..korang mesti faham "seseorang" yang anis maksudkan ? okay tips ni anis copy paste daripada fb..hehe :D
  • Dekatkan diri dengan yang maha pencipta dan keluarga...sebagai orang islam,reda dan terima seadanya..sentiasa solat dan membaca quran pasti akan dapat menyejukkan jiwa yang kacau teringatkan kisah-kisah lama yang pastinya membuatkan anda bertambah sedih...
  •  sentiasa bertanya dan muhasabah diri sendiri...adakah si dia terlalu baik dan sempurna bagi anda??atau anda yakin si dia dapat memberi kebahagiaan kepada anda??kalau masa bercinta pun dah boleh buat hal macam-macam,apatah lagi berkahwin..jadi ingatlah dan yakinlah bahawa si dia bukan diciptakan untuk anda.. 
  •  kalau tiap-tiap kali online,tangan tu tak payah nak menggatal pergi jenguk blog dia ke,facebook ke,pergi stalk gambar-gambar dia ke..apa-apa sahajalah yang berkaitan dengan dia...sebab bila tengok,perasaan rindu tu pasti datang balik
  •  delete semua gambar-gambar yang korang pernah ambil bersama-sama dulu..tak kiralah gambar yang pergi dating ke,makan ke atau apa-apa sahaja yang menggambarkan betapa bahagianya korang dengan si dia..
  •   aktifkan diri atau sibukkan diri dengan aktiviti lain bersama rakan-rakan,tak payah nak fikir lagi pasal perkara yang dah lepas tu..yang lepas tu biarlah lepas,tak payah nak dikenang lagi..
  •  simpan semua hadiah-hadiah atau gambar-gambar ketika bersama dahulu di tempat yang agak jauh dari pandangan mata kita..cth:dalam stor barang-barang....kita akan cepat lupa bila kita tidak melihat barang-barang tersebut. 
  •   padam sahaja semua no.telefon,e-mel,atau apa sahaja yang boleh menghubungkan korang berdua..tetapi bagi yang masih boleh berkawan seperti biasa adalah tidak menjadi masalah..
  •   cuba ingat balik apa perkara buruk yang pernah dilakukan sidia terhadap kamu..contohnya si dia suka membanding-bandingkan kamu dengan rakan-rakannya yang lain,komen tentang perangai,penampilan kamu dan sebagainya...mungkin si dia banyak sakitkan hati kamu,dengan mengingat perkara buruk tentang dirinya sudah pasti semua perkara indah-indah dapat dilupakan.. 
  • carilah rakan-rakan sebagai teman setia dan pendengar..jika hari minggu kamu tidak dapat diluangkan bersama si dia lagi,cuba ciptakan aktiviti hari minggu yang menaarik bersama rakan rakan seperti memancing,jogging,bermain futsal dan sebagainya..
  •   jangan sesekali berasa terkilan dan sedih kerana semuanya hanya sia-sia...teruskan melangkah ke hadapan dan bina hidup baru..sebenarnya jika kita sudah mempunyai pengganti yang lebih baik,sedikit sebanyak kenangan bersama si dia akan hilang dan lupus dari ingatan..

selamat mencuba :D
sumber : facebook.

Jana RM1,000 Sebulan Dari Rumah Melalui Internet
Terima kasih sebab sudi baca entri Anis..komen kalau sudi :)

11 comments:

  1. tips yg sgt bguna!!

    hehe lg 1 tips,,wat hati kering...jgn layan perasaan.hehe

    ReplyDelete
  2. hihi...macam pernah putus cinta je..hihi...

    percaya ketentuan Allah...berserah dengan apa yang berlaku..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. pernah la kak..tipu la kalau ckp x pernah :D

      Delete
  3. hahayeahhh (y) nice sharing :D

    ReplyDelete
  4. sy singgah sini sekejap ye cik PANDA...

    ReplyDelete
  5. wah, nice tips,
    tapi kalau aida, padam num fon pun still boleh ingat, haha.
    eh, cantik sangat bila alih cursor dekat tips tu kua bling bling, hihii ^^

    #baru perasan cursor baru, kiut lah, kecik jee :)

    ReplyDelete
  6. dah lama tak singgah sini :)

    ReplyDelete

hai :) thanks sebab sudi komen :)

 
Thanks For Coming.All Right Reserved By Anis Zainudin.Basecode By Adam Faiz.Best view in Google Chrome