Rahsia Surah Al- Fatihah | anis zainudin♥
Home Tutorial tips ex banner

16 March 2013

Rahsia Surah Al- Fatihah



selamat petang :) td anis bce ttg rahsia surah al fatihah ni dan sekarang nk share ngn korang ..semoga perkongsian ilmu ni bermanfaat utk kite semua..In Syaa Allah..amin :)


1. Untuk membuatkan seseorang (saudara-mara/ pasangan/ anak-anak) supaya sentiasa ingat dan kasih pada anda :

  • Bacalah surah al-Fatihah 14 kali sebelum tidur. 

2. Untuk mengubati penyakit kritikal:

  •  Baca surah al-Fatihah 41 kali dan tiup pada air
  •  Minum air tersebut dan mandi menggunakan air tersebut.

3. Untuk merawat masalah sakit kepala / sakit yang berkaitan dengan otak:

  •  Baca surah al-Fatihah 7 kali sambil mengusapkan kepala orang yang sakit tersebut.
  • Lakukannya 1 kali sebelah pagi dan 1 kali sebelah malam setiap hari berterusan.

4. Untuk mengurangkan kesakitan yang melampau:

  •  Baca surah al-Fatihah 3 kali dan tiupkan dalam segelas air dan minum air tersebut.
  • Kemudian, baca surah al-Fatihah sambil mengusap ditempat yang berasa sakit tersebut.

5. Untuk menghentikan bayi / anak kecil yang sedang menangis:

  • Baca surah al-Fatihah 7 kali sambil mengusapkan kepala bayi/anak kecil tersebut. 

6. Untuk merawat luka kecil (luka terkena pisau, luka sengat tebuan, darah keluar tak berhenti, jari terkepit 
pintu dll)

  •  Baca surah al-Fatihah 3 atau 7 kali
  •  Kemudian, gunakan ibu jari, ambil sedikit air liur dari bahagian "langit-langit" dan gosokkannya pada kawasan yang terluka tersebut.


sumber : SINI

Jika rindukan seseorang, baca al-Fatihah sambil tangan di dada. Dan berzikir kepada Allah dengan niat semoga dia merasai rindu kita padanya. ni je yg mampu anis buat sekarang..anis harap dia merasai rindu anis kat dye..amin :)

till then,
kbye :)





jom daftar..dpt 50 sen setiap kali login!

 
Terima kasih sebab sudi baca entri Anis..komen kalau sudi :)

8 comments:

  1. banyak nye rahsia dari surah Al-Fatihah nii,
    aida baru tahu.. thanx share nii ye anis..
    dapat ilmu baru hari nii :)

    ReplyDelete
  2. thanks share kak :)
    Saya pun sedang merindui seseorang nie. huhu :(
    Saya nak buat lah ..

    ReplyDelete
  3. @Cik Aida™ anis pun baru tahu aida..tu yg share..dpt kongsi ilmu sme2 kan.. :)

    ReplyDelete
  4. @♥ Anis most welcome dear :) sme la dik..akak pun tgh rindukan seseorg dik :(

    ReplyDelete
  5. subahnanallah !!
    thanks for share sis :)

    ReplyDelete

hai :) thanks sebab sudi komen :)

 
Thanks For Coming.All Right Reserved By Anis Zainudin.Basecode By Adam Faiz.Best view in Google Chrome